Kanalstrategi, innholdsproduksjon og annonsering for Lipton Norge

Kunde: Lipton | År: 2023-2024

Prosjektbeskrivelse

Lipton ønsket hjelp med å styrke sin kjennskap blant unge forbrukere i Norge, via tilstedeværelse på sosiale medier.

Foto av melk som helles i te, tatt av Samare
Produktfoto av tepose, tatt av Samare

Om prosjektet

I et stadig skiftende digitalt landskap er det avgjørende for merkevarer å være synlige på plattformene hvor deres målgrupper tilbringer mest tid. For Lipton, en veletablert te-produsent, var det nødvendig å styrke tilstedeværelsen blant yngre forbrukere i Norge. Denne målgruppen, bestående hovedsakelig av tenåringer og unge voksne, er svært aktive på sosiale medier som Instagram og TikTok.

Vi har jobbet både organisk og med betalt annonsering for å nå ut til ønsket målgruppe, i tillegg til å komplementere den digitale synligheten med sampling-aktiviterer og synlighet på ulike arrangementer i Norge slik at målgruppen fikk smake på produktene.

Ved å være til stede på de riktige plattformene kan Lipton engasjere seg direkte med sine kunder, bygge relasjoner og skape en lojal kundebase. Synligheten sikrer at Lipton forblir relevant i en raskt skiftende digital kultur, hvor trender og forbrukerpreferanser kan endre seg over natten.

Målet for prosjektet var å øke synligheten og engasjementet for Lipton blant en yngre målgruppe, og bygge en sterkere digital tilstedeværelse på sosiale medier.

Produktfoto av Lipton teposer, tatt av Samare

Vi har tatt ulike produktbilder for Lipton for å skape mer engasjerende og tiltrekkende innhold på sosiale medier.

Vil du vite mer om hvordan vi kan hjelpe deg med profesjonell fotografering? Samare tilbyr tjenester innen fotografering av ansatte, produkter, miljø og selskapslokaler.

Forrige
Forrige

Produktbilder for Pyse.no

Neste
Neste

Nettside for Trekanten Oslo